Koleksi 7 Gambar Terbaik, Perbandingan Kehidupan Jutawan dgn Dunia Pengemis di Seluruh Dunia..Mengejutkan !

loading...
Dlm dunia, korang boleh tgk org kaya dgn org miskin dgn sekali pandangan melalui paras rupa..tapi tujuh gambar ini akn memaparkan realiti yg menggerunkan, bagaimana perbezaan sebenar ORANG KAYA dgn ORANG MISKIN....sedih bila tengok satu per satu....betul-betul sentap jantung....

Sebagaian menilai kaya dan miskin adalah 2 hal yang sangat jauh berbeda. Tetapi ada juga yang menilai kalau kaya dan miskin itu sama saja.
Lalu bagaimana penilaian kamu tentang kaya dan miskin? dan pernah kamu melihat seperti apa gambaran antara kaya dan miskin ?
Dilansir dari tribuntrevel.com, ini adalah beberapa gambar  yang perlihatkan perbedaan kehidupan kaya dan miskin di seluruh Dunia. Seperti apa yuk kita lihat dibawah!
1. Meksiko

Bangunan rumah di Meksiko
Bangunan rumah di Meksiko (Dailymail)

Pemandangan ini berada di Meksiko, terlihat jelsa di situ, bersanding antara pemukiman kaya disebelah kanan dan pemukiman miskin disebelah kiri.
2. Durban

Bangunan rumah di Durban
Bangunan rumah di Durban (Dailymail)

Pemandangan di Durban, Afrika Selatan. Sisi sebelah kiri adalah lapangan golf Papwa Sewgolum sedangkan sisi sebelah kanan adalah pemukiman kecil yang dibatasi dengan pagar beton.
3. Vietnam

Bangunan rumah di Vietnam
Bangunan rumah di Vietnam (Dailymail)

Beginilah pemandangan dari pemukiman kumuh di dekat sungai Saigon, Vietnam. Gedung tinggi yang berada di belakangnya menjadi pemandangan setiap harinya.
4. Mesir

Bangunan rumah di Mesir
Bangunan rumah di Mesir (Dailymail)

Gambar ini berada di Mesir, menampilkan bangunan rumah batu bata yang dihuni oleh penduduk miskin Kairo, sedangkan di sebelahnya terdapat kompleks perhotelan mewah.
5. Apartemen Meksiko

Bangunan apartemen di Meksiko
Bangunan apartemen di Meksiko (Dailymail)

Pemandangan di balik apartemen mewah di Meksiko ini perlihatkan perbedaan keduanya.
6. Peru

Tembok pemisah di Peru
Tembok pemisah di Peru (Dailymail)

Tembok sepanjang 10 kilometer dengan tinggi 3 meter ini, di juluki dengan tembok Wall of Shame’ yang dilengkapi dengan kawat berduri yang memisahkan dunia si kaya dan si miskin.
7. Luanda

Bangunan rumah di Luanda
Bangunan rumah di Luanda (Dailymail)

Ini adalah rumah ilegal di Luanda, Angola yang dihuni oleh orang-orang kurang mampu. Sekeliling mereke didominasi oleh bangunan bertingkat yang dihuni orang-orang kaya.
Sungguh betapa miris melihatnya bukan?. Pemukiman yang kumuh bersanding dengan rumah yang besar dan mewah serta gedung gedung yang tinggi.
loading...

0 Response to "Koleksi 7 Gambar Terbaik, Perbandingan Kehidupan Jutawan dgn Dunia Pengemis di Seluruh Dunia..Mengejutkan !"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
#headlineatas { opacity:1.0; height:auto; width:auto; position:absolute; top:380px; left:85px; align:center; border-bottom:1px #005094 solid; border-bottom:0px blue solid; color:#333; padding:0px; z-index:1001; font-size:13px;}
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close